Uszkodzony samochód - ile kosztuje naprawa auta?

Naprawa uszkodzonego samochodu to często bardzo droga sprawa i nie każdego stać na doprowadzenie auta do jego świetności. Zarówno naprawy mechaniczne, elektryczne jak i blacharsko-lakiernicze to wydatki nierzadko przekraczające 1000 złotych, a zdarzają się takie, które zamykają się w kwotach 10000 złotych. Do takich napraw mogą być zaliczone na przykład uszkodzenia silnika, którego kapitalny remont jest bardzo kosztowny. Wymiana na inny używany egzemplarz również nie ogranicza się tylko do zakupu silnika. Do tego trzeba też doliczyć nowe oleje, rozrząd, filtry, wymianę zużytych poduszek trzymających, często trzeba wymienić też sprzęgło oraz wiele uszczelek, by nie dochodziło do wycieków płynów i samochód mógł zaliczyć obowiązkowy przegląd techniczny. Kolejną drogą naprawą może być wymiana sprzęgła wraz z dwumasowym kołem zamachowym, zmorą wielu kierowców i nowoczesnych aut. Jego żywotność jest stosunkowo krótka, bo kilkadziesiąt tysięcy kilometrów podczas eksploatacji głównie w cyklu miejskim. Tanie zamienniki kół dwumasowych też nie rozwiązują problemu, gdyż często są słabej jakości i uszkadzają się po kilku miesiącach jazdy. Najlepszym wyjściem jest wymiana na oryginalne części lub regenerację w dobrym zakładzie, lecz to kosztuje kilka tysięcy złotych.

Naprawy blacharsko-lakiernicze po stłuczkach i kolizjach często wymagają wymiany kilku elementów jak zderzak, maska, błotnik, lampa, drzwi itp., ale również elementów, które znajdują się pod powierzchnią czyli wzmocnienia, pasy mocujące, nadkola, zbiorniki, odbojniki, wygłuszenia, zawiasy, profile, przewody czy elementy zawieszenia. Ilość elementów do skompletowania może być znacznie większa niż się wydaje na pierwszy rzut oka, a koszty zakupu części mogą wynieść drugie tyle co główne elementy do wymiany. Do tego malowanie w kolor nadwozia może kosztować nawet 500 złotych za element + lakiery, podkłady i wymiana części. W przypadku starszych aut taki zabieg może przekroczyć wartość samochodu, podobnie w przypadku gdy auto jest skorodowane i chcemy przywrócić jego blask. Korozja elementów blacharkich może wyglądać na powierzchowną, ale po zerwaniu i oczyszczeniu zewnętrznych warstw może okazać się, że do naprawy jest większość poszyć nadwozia wraz z elementami nośnymi jak podłużnice, słupki, wzmocnienia itp., a to może być nieopłacalne. Bez naprawy elementów nośnych czyli na przykład skorodwanych podłóżnic lub dziur w progach, samochód nie przejdzie przeglądu technicznego.

Naprawy samochodów to również coraz częściej naprawa elektroniki, a ta pojawia się wszędzie w aucie. Począwszy od prostych układów sterowania wyposażenia, przez sterowniki silnika i skrzyni biegów, po skomplikowane moduły komfortu i sterowniki układu wtryskowego common rail. Ich diagnostyka wymaga drogich interfejsów, a naprawa specjalistycznych narzędzi i wiedzy. Nierzadko układy elektroniczne są z sobą połączone i zawierają w sobie elementy blokady zapłonu (immobilizer), bez których sprawności nie da się uruchomić silnika. Niestety wiedza i naprawa są drogie, a trafić na elektromechanika lub elektryka znające się na fachu nie jest łatwo.

Dlatego może warto rozważyć sprzedaż swojego uszkodzonego samochodu, którego naprawa jest kosztowna lub skomplikowana. Nasz skup aut z chęcią odkupi samochody do naprawy lub po stłuczkach, wypadkach, kolizjach albo skorodowane czy z uszkodzonym silnikiem. Skontaktuj się z nami w wygodny dla Ciebie sposób i pokaż swoje auto, a z chęcią rozważymy propozycję kupna takiego auta.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi innymi poradnikami.